søndag den 13. februar 2011

Hæklet ugle og børnesokker

Jeg elsker at hækle dyr! Den anden dag blev det til denne "ugle"... Ja og i gåseøjne fordi jeg syns min ligner en hybrid mellem ugle og pingvin c,") Opskriften hr jeg fundet hos Oline Art. Denne er en gave til mandens kommende kusine.
Og så har jeg for første gang kastet mig ud i børnesokker. Jeg har ellers kun strikket sokker til min søster og jeg. Altså kun prøvet en opskrift. Men det gik fint og her er resultaterne. Multifarvet str. 6 mnd. rosa/lilla str. 2-3 år.
Begge er lavet til gaver. De multifarvede er til en sød kollega som venter barn til Juni og ikke kender kønnet. Spændende! De rosa/lilla er til en anden kollegas datter som er lidt yngre end min egen Trold. Måske jeg også burde lave lidt til min egen lille trold?!



2 kommentarer:

  1. Ej ville ønske jeg kunne strikke sokker!
    Jeg er også blevet bidt af hæklede dyr - kik forbi og se min nye fugl hvis du får tid.

    Og dejjlig blog du har - det vil glæde mig at følge den

    x

    creative tail

    SvarSlet
  2. Kan du strikke ret og vrang så kan du strikke strømper! Det er slet ikke så svær som det ser ud men jeg skal koncentrere mig når jeg strikker hælen!

    Velkommen som læser! Håber jeg kan inspirere når jeg får min pc retur fra doktor.

    SvarSlet