tirsdag den 1. maj 2012

Forår i haven April 2012

Ja det hele bliver så smukt udenfor lige nu, og sikke et fantastisk vejr det har været idag! 
De blå Balkan anemoner smiler til solen.
 Og her er den af mine Helleborus (Påskeklokke) som ikke var med i indlægget om Helleborus. Den var nemlig ikke sprunget helt ud endnu. Men her har i den. Smuk hvid påskeklokke med mørkerøde årer.
 Dejlige Have-hyacinter på rad og række. De står fint for 4 år i træk, så de har åbenbart intet imod de hårde vintre.
 Ja Kobjælden nævnte jeg også sidste år med frøstande her. Jeg syns bare de er så søde, tidlige, farverige og med flot afblomstring/frø. Pulsatilla.

 Pieris 'Passion' med PINK klokkeblomster plantede jeg for 4 år siden, men i år er det første gang at den har mere en 1 blomst. (Bortset fra da jeg købte den naturligvis)
 Her får i lige blomsterklasen tæt på. Fin ikke? Den findes ikke så tit i Havecentrene. De har for det meste sorterne 'Valley Rose' og 'Valley Valentine' hvis de overhovedet har nogen i rosa/pink farver. Normalt har Pieris hvide klokker. Men mange af dem har meget flotte røde nye skudspidser.
Har du Pieris i dit surbundsbed?
Martsviolen - Viola odorata. 
Smuk, fin farve, tidlig og fantastisk duft og smag.

Jeg håber i alle har nydt dagen ligeså meget som jeg har!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar