torsdag den 11. oktober 2012

Hyben-havtorn marmelade og 3 års bryllupsdag

Altså!!! Jeg elsker bare alle de smukke farver som årstiderne bringer.
 Denne gang var jeg nede i den lille jagt skov, ved gården, og plukke hyben og havtorn.
Hold op hvor tager det bare vildt lang tid at ordne hyben. Der var orm i ALLE sammen. Plejer det at være så slemt? Eller er i år ekstra ormebefængt?
 ½ spand hyben og en håndfuld havtorn blev til 2 fine glas færdig marmelade.
Den er bare MUMS!!!! Især til lidt stærke oste.

 19. September havde vi 3 års bryllupsdag så Trolden og manden havde købt en dejlig buket blomster med hjem <3
Mine svigerforældre kom også forbi med en smuk buket.

3 kommentarer:

  1. Tillykke med læderbrylluppet!
    Nej der plejer ikke at være orm i hyben!
    Det ser vanvittigt lækkert din marmelade ud og havtorn er jo et boost af vitaminer....og en buket der matcher marmeladen også!! Det er jo helt Hyacint!

    SvarSlet
  2. Vi har også plukket lidt hyben i år. Dem der var meget modne var der orm i. Vi valgte derfor at gå efter nogle der var knap så modne, så var der ingen problemer.

    SvarSlet
  3. Tak for feedback på årets orm i hyben... jeg har nok bare ramt en koloni så :-) Jeg må kigge i modsatte ende af stykket imorgen.

    SvarSlet