søndag den 4. september 2011

Syltede grønne tomater

Jeg elsker syltede grønne tomater. Jeg har blandet min egen opskrift efter at have prøvet 3 forskellige.
Jeg undrer mig altid over mængden af ingefær. 1 stykke..... Men hvor meget er det?
Det her var hvad der kom i i denne portion. Den første portion var lidt for sød og smagsløs. Så denne fik lidt ekstra. +Nelliker og vaniliesukker
Første gang jeg smagte syltede grønne tomate var på Café Kræs i Ringkøbing.
Det kan varmt anbefales at spise der hvis man er i nærheden. Og de har en rigtig lækker butik også med mange special varer som the, chokolade, kaffe, slik. marmelader, tobak, vin o.m.m.
Resultatet blev mega godt denne gang!!
Jeg bruger denne opskrift som basis og ligger lidt til og trækker lidt fra hist og pist fra gang til gang.
Spiser du grønne tomater?

2 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig smagt syltede grønne tomater, men det ser spændende ud.
    Hvad spiser man dem til?
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  2. Jeg er helt syg med dem på en kedelig leverpostejsmad. Laver man den lidt mild er den god til blandede salater. Det var sådan jeg smagte den på Café Kræs.
    Men kan også bruges til stege, stegt kylling eller grillmad.

    SvarSlet