fredag den 26. august 2011

En tur i Lauerbjerg planteskole og rosenhave.

Vi har været på besøg hos en af vores kolleger i planteskole-ringen.
Lauerbjerg planteskole ved Ringkøbing er nok mest kendt for deres smukke rosenhave.
Den er helt sikkert et besøg vejr. Men roserne var desværre hårdt medtaget af alt det regn vi har fået i år.
her lige lidt billeder af dem der fangede mig.
Rosa 'Focus'
Rosa 'Inspiration'
Rosa 'Burgundy Ice'
Rosa 'Celebration Time'
Pigtrådsrosen har jeg altid været meget fascineret af men jeg har aldrig haft et ordentligt sted til den.
Denne plads i haven er mit favorit sted. Men i år var også lavendlen ødelagt af regn.
De er også begyndt at bruge de nye remonterende Clematis som bunddække i et af bedene. Det glæder jeg mig til at se igen næste år!
Læs dette skilt!! Det grinede vi højt og længe af. Aldrig har jeg set så godt et skilt nogen steder overhovedet.
Og de havde selvfølgelig også nogen søde frøer! Hvad er det lige ved frøer jeg er så vild med?
Her til sidst lidt pæoner med hurtig "bunddække" :-)
Ja i planteskolerne kæmper vi også med ukrudtet! I år synes det at have været ekstra slemt alle steder.
Og han havde også lige en medarbejder der var gået på barsel.
Kan i følge med ukrudtet derhjemme?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar